Vad blir det då?

En seriemördare (en person eller de personer som mördat tre eller flera personer vid olika väl avgränsade tillfällen) och en massmördare (en person som tagit livet av fler än tre människor vid ett och samma tillfälle) är ju inte samma sak som jag antar att ni förstår.

Det jag funderar på är då vad kallas någon som mördat fler än tre människor vid ett tillfälle men vid olika väl avgränsaade tillfällen? För det blir ju en komination av en massmördare och en seriemördare.

Det är inte sunt att vara arbetslös, jag har aldeles för mycket tid att fundera på saker:P


Kommentarer
Postat av: Karin

mm typ bytte spår:)

2008-02-22 @ 14:54:48
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Rebecca

Haha, det är ganska intressant det där! Jag läser kriminologi, så vi kommer nog gå igenom det där i kursen snart. Är så mycket olika namn på olika brott, brottsoffer och förövare så det är inte sant! :-)

2008-02-22 @ 20:22:58
URL: http://rebeccasunderbaravarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0